29 lipca 2012

Teza Adama



"Tureccy faceci mają proste nogi, czy zauważyłaś?" powiedział mi jakiś czas temu znajomy, dodając całe wyczerpujące uzasadnienie historyczne dlaczego akurat Turcy, a nie np Azerowie czy Turkmeni wyróżniają się w tym zakresie wybitnymi walorami estetycznymi. Dowiedziałam się między innymi, że wojska azjatyckie które wieki temu najechały Anatolię wybierały jako branki najpiękniejsze tutejsze dziewczęta i stąd taka uroda [w tym głównie rzeźbione kończyny] tutejszych mężczyzn. "Bo zobacz, tacy np mieszkańcy Iranu czy Azerbejdżanu są krępi i mają krzywe nogi". Jakoś nie zauważyłam, bo nie specjalnie dokładnie przyglądam się ludzkim nogom jako takim. Ale mężczyźni, jak widzę, nie tylko damskim kończynom dolnym poświęcają uwagę.
Zaczęłam szukać dowodów na poparcie tezy postawionej przez Adama i w końcu znalazłam adekwatny ku temu teledysk.

Bardziej to przypomina video-art, niż typową ilustrowaną klipem piosenkę. Ale jest ciekawy, o ile popatrzy się na niego w kontekście budowy występujących w nim tancerzy. Nie bardzo rozumiem konwencję prawie rozebranych chłopów tańczących wśród nisko zawieszonych żarówek, ale nie wszystko musi być zrozumiałe. Faktem jest, że nie stwierdziłam brzydkiego czy krzywonogiego mężczyzny na tym teledysku. Zakładam, że nie byli to też tancerze z jakiegoś castingu, więc obawiam się, że teoria Adama jest jednak prawdziwa i obiecuję przy najbliższej okazji przyjrzeć się dokładnie większej ilości tureckich męskich nóg. ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz